درحال بارگذاری...

محلول پاشی پسته

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

محلول پاشی پسته


محلول پاشی پسته

محلول پاشی باغ پسته


بهترین زمان محلول پاشی درخت پسته

محلول پاشی درختان پسته تاثیر بسیار زیادی در افزایش محصول دارد. تقریبا در باغات پسته قدیمی تعادل درست عنصر ها در خاک از بین رفته از سوی دیگر، به دلایل متفاوتی بسیاری از عنصر های موجود در خاک توسط درخت پسته غیر قابل جذب می باشند و درختان به ویژه در مورد عناصر میکرو (آهن، روی، مس و …) دچار کمبودهای آشکاری می باشند. نقش محلولپاشی در افزایش باردهی پسته پوشیده نیست. محلولپاشی عبارت است از پاشیدن محلول های حاوی مواد غذایی مختلف روی شاخ و برگ های درختان پسته.

مطالعات مختلف نشان می دهد که اگر چه مقدار جذب مواد غذایی توسط برگ کمتر از ریشه ها است، اما همین مقدار کم در مقایسه با ریشه ها بسیار موثرتر و سریع تر است. زمانی که مواد غذایی از طریق برگ در اختیار درخت پسته گذاشته می شوند، راندمان جذب بسیار بالاتر از جذب ریشه ای خواهد بود زیرا محدودیت های مختلف از جمله آبشویی عناصر در خاک، بازدارنده های موجود در محیط خاک، محدودیت اسیدیته (PH) و بسیاری از فاکتورهای منفی تاثیرگذار در جذب را نخواهیم داشت.

هنگامی که مواد غذایی از راه ریشه جذب می شوند یک مسیر طولانی را در گیاه می پیمایند تا به برگ ها و خوشه ها برسد، درحالی که محلولپاشی سبب می شود که عناصر مورد نیاز درخت به طور مستقیم وارد برگ ها شود. یک مزیت عمده عناصری که محلول پاشی می شوند نفوذ مستقیم آن ها به داخل سیستم آوند آبکش گیاه است. در حقیقت محلولپاشی یک راه میانبر و بدون هزینه را در اختیار گیاه یا درختان پسته می گذارد؛

محلول پاشی درخت پسته در بهار

در دوره پر شدن مغز و اوایل دوره رشدی در بهار، محلولپاشی باغات پسته می تواند بسیار سودمند باشد. مقدار کارآیی محلولپاشی در یک گیاه بستگی به عوامل متعددی از جمله وسعت برگ ها، تعداد روزنه ها در برگ و همچنین ضخامت و شرایط لایه کوتیکول دارد. مسلما هر چه سطح بر بیشتر باشد میزان جذب عناصر غذایی در روش محلولپاشی زیادتر خواهد بود.

کودهای محلولپاشی را نباید با سموم مخلوط کرد و روی درختان پاشید. اضافه کردن  افزودنی ها به سموم سبب افزایش اثر سموم می شود اما مخلوط کردن آن ها با کودهای محلولپاشی توصیه نمی گردد. هر چند کارشناسان به خاطر شرایط بازار این را پیشنهاد می 

مزایای محلول پاشی درخت پسته

محلول پاشی درختان پسته با کود های مناسب امری ضروری می باشد و مزایای بسیار را به همراه دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محلولپاشی درخت پسته چه زمانی باید انجام شود؟

مناسب ترین زمان برای محلولپاشی زمانی است که دمای هوا و خاک خیلی بالا یا خیلی پایین نباشد. مطالعات نشان داده است که بهترین زمان جذب عناصر در روزنه ها و کوتیکول برگ، اوایل صبح است.

نکاتی را که باید در زمان محلولپاشی درخت پسته مورد توجه قرار دهید، به صورت زیر می باشد:

 

میدونستید با پهپاد کشاورزی به مدت ۷ دقیقه میتونین یک هکتارو سمپاشی یا محلول پاشی کنین؟
برای اطلاعات بیشتر با شمازه ۰۹۱۹۸۶۰۴۰۴۶ تملس حاصل فرمائید.

 


مریم رخشانی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


محلول پاشی باغات پسته پهپاد پهباد سیرنگ کشاورزی

این مطالب را هم بخوانید!

تحولات فناوری در زمینه کشاورزی...

امروزه، به دلیل پیشرفت فناوری، حوزه کشاورزی نیز شاهد تغییرات چشمگیری است. سنجش تحولات فناوری در زمینه کشاورزی هوشمند در دهه اینده نشان می‌دهد که امکانات هوشمند در این حوزه رو به افزایش است. یکی از امکاناتی که می‌توان با این تحولات دنبال کرد، استفاده از سامانه‌های هوشمند کنترل و مشاهده در زمینه کش...

ادامه مطلب »

علائم کمبود عناصر غذایی در گیا...

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

نیاز اکولوژیکی برای کاشت هندوا...

هندوانه یک گیاه فصل گرم است نسبت به گرما بیشتر ...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116